Jurica Pavičić:

"GENERAL", red. Antun Vrdoljak
Konfuzan i deklamatorski film u kojem svi likovi logorejično izgovaraju redateljeve kolumnističke opservacije, a glavni je lik profiliran negdje između svetačke hagiografije i socrealizma iz sovjetskih 30-ih.

"KOJA JE OVO DRŽAVA", red. Vinko Brešan
Vidi se da je to radio vješt režiser, no film u cjelini pati od prekompliciranog sižea i nategnute povezanosti triju podzapleta.

"SAM SAMCAT", red. Bobo Jelčić
Jednostavna, ali majstorski režirana mikrodrama koja prikazuje obitelj kao zatvor u kojem se može biti usamljen, premda u gomili. Daleko najbolji hrvatski igrani film 2018/9.

"POSLJEDNJI SRBIN U HRVATSKOJ", red. Predrag Ličina
Ličinin film ima vrlinu koja je kod komedije najvažnija: zaista je zabavan.

"F20", red. Arsen Anton Ostojić
Domaći su trileri rijetki pa ih treba podržati, ali F20 ima niz ozbiljnih scenarističkih nezgrapnosti.

"DOPUNSKA NASTAVA", red. Ivan-Goran Vitez
Jednom nogom u trileru, drugom u komediji, film ne ispuni do kraja žanrovske zadaće ni prvog ni drugog žanra. Za triler mu fali suspensa, za komediju humora.

"DNEVNIK DIANE BUDISAVLJEVIĆ", red. Dana Budisavljević
Igrano-dokumentarni hibrid je opasan i pun zamki. Redateljica ih je sve izbjegla. Ovo je film koji je tako rigorozan i čist da srećom ne može poslužiti ni jednoj ideološkoj manipulaciji.

"MOJ DIDA JE PAO S MARSA", red. Marina Andree Škop, Dražen Žarković
Dobra produkcija, trikovi i animirani dijelovi. Dobar dječji film, no film kojem nedostaje humora i elemenata koji bi privukli i roditelje.


Marko Njegić:

"GENERAL", red. Antun Vrdoljak
Hrvatska (kinematografija) devedesetih u tekstu i slici. "Duga mračna noć 2", samo raskošnije. Previše je tu televizije (TV drama, sapunica) i teatra, premalo filma kao takvog. Previše ideologije i filozofije, premalo karakterizacije (lik) i akcije (njegovo djelo).

"KOJA JE OVO DRŽAVA", red. Vinko Brešan
Neujednačen, ali dobar i važan film. U kinima je pao kao žrtva reklame. "Koja je ovo država" je drama koja se reklamira(la) kao komedija. Na površini još jedna Brešanova društveno-politička subverzija, ispod nje nešto više (ili u ovom slučaju manje).

"SAM SAMCAT", red. Bobo Jelčić
Dostojan nasljednik "Obrane i zaštite", "Sam samcat" je jedan od boljih i bolje režiranih domaćih filmova zadnjih festivalskih/kinosezona. Bobo Jelić spretno balansira između osobne i društvene drame držeći u fokus hrvatsku obitelj danas, sad i ovdje.

"POSLJEDNJI SRBIN U HRVATSKOJ", red. Predrag Ličina
"Znate li kako je biti Srbin u Hrvatskoj?", stajalo je nedavno na plakatu jedne stranke. Bio ovo vizionarski film ili ne, nećkao se između ozbiljne satire i neozbiljna trasha, vrijeme ide na ruku sprdačini Predraga Ličine na račun sranja, pardon stanja u Hrvatskoj.

"F20", red. Arsen Anton Ostojić
Pokušaj drukčijeg uratka unutar hrvatske kinematografije predstavio je nova glumačka lica (Romina Tonković, Lana Ujević), a razapet je između mladenačke drame i psihološkog horor trilera. Puno je bolji u prvoj polovici, dok njegova mračn(ij)a strana ne izbije na površinu.

"DOPUNSKA NASTAVA", red. Ivan-Goran Vitez
Napeti triler i crnu komediju nije lako pomiriti. Različiti žanrovi ne slažu se uvijek u "Dopunskoj nastavi", ali redatelju Vitezu je, čini se, najprioritetnije bilo kroz njih provući socijalni komentar. U tome je i uspio, poslavši hrvatsko društvo natrag u školske klupe.

"DNEVNIK DIANE BUDISAVLJEVIĆ", red. Dana Budisavljević
Jedan od najdirljivijih novijih hrvatskih filmova frapira arhivskim snimkama i osvaja redateljskom/glumačkom staloženošću i trezvenošću u pristupu temi. Igrano-dokumentarni "Dnevnik Diane Budisavljević" je tih, dostojanstven i nadasve bitan film za domaću kinematografiju.

"MOJ DIDA JE PAO S MARSA", Marina Andrea Škop i Dražen Žarković
Kinematografske osamdesete su popularnije nego ikad ("Stranger Things", "Bumblebee"), a "Moj dida je pao s Marsa" je najviše što se neki domaći film približio slavljenju te filmske ere. Solidan pokušaj (re)kreiranja "amblinovske" SF avanture za djecu na hrvatski način.


Milena Zajović

"DNEVNIK DIANE BUDISAVLJEVIĆ", red. Dana Budisavljević
Važan i hrvatskom društvu potreban film, potresan i bez patetike, donosi priču koja isprepliće igrane rekonstrukcije, arhivski materijal i dokumentarne snimke u dojmljivu cjelinu u kojoj se posebno istiće prigušena, ali opipljiva emocija vrhunske Alme Price.

"DOPUNSKA NASTAVA", red. Ivan-Goran Vitez
Najkonvencionalniji film iz opusa Ivana Gorana Viteza u kojem se ipak vidi njegov autorski potpis izmiće žanrovskim defnicijama, ali upečatljiv je u oštroj kritici anomalija naše svakodnevice. Milivoj Beader odličan je izbor za glavnog glumca, a u sporednoj ulozi briljira Zlatko Kićo Burić.

"GENERAL", red. Antun Vrdoljak
Zanatski nevješt rad poznatog autora odgovara na potrebu dijela hrvatske javnosti za filmom koji će im ponuditi romansiranu priču o herojima Domovinskog rata, ali nažalost bez umjetničke vrijednosti.

"F20", red. Arsen Anton Ostojić
Visoke ocjene publike filmu Arsena Antuna Ostojića dokazuju da je hrvatskoj kinematografiji potrebno više žanrovskog filma i odmaka od prežvakanih tema. Usprkos dramaturškim problemima, film u konačnici djeluje mnogo ozbiljnije i raskošnije od onoga što se na temelju skromnog budžeta moglo očekivati.

"KOJA JE OVO DRŽAVA", red. Vinko Brešan
Majstori političke satire Vinko Brešan i Mate Matišić predstavili su film koji bolje zvuči prepričan nego što se gleda: usprkos vrhunskim minijaturama, prelazeći iz komedije u tragediju negdje na pola filma on gubi smjer, te pomalo iritira potrebom da svaku tezu pretjerano objasni.

"POSLJEDNJI SRBIN U HRVATSKOJ", red. Predrag Ličina
Izrugujući se tumorima hrvatskog društva, dugo očekivani debitantski film Predraga Ličine pretrpan je štosevima što već nakon prve trećine postaje pomalo zamorno, ali do kraja uspijeva ostati nepretenciozan, geekovski blesav, na trenutke čak i pomalo skandalozan. Ovo je jedan od filmova čije ćemo replike dugo citirati.

predsjednica hr Min kulture logo GRAD PULA LOGO zupanijodjelzakulturu pulaplus HTZpokrovitelji tzistraPOKROVITELJ