• 18. srpnja 2025.

SCENARIJ KINOHITA

Treće izdanje pitching programa Scenarij kinohita namijenjenog projektima u fazi razvoja koji uspješno spajaju umjetnički i komercijalni senzibilitet ove godine bogatiji je i za radionicu razvoja scenarija. Radionicu donosimo u suradnji sa Savezom scenarista i pisaca izvedbenih djela (SPID), a održat će se u tri modula (početkom svibnja online, početkom lipnja u Zagrebu te za vrijeme Pulskog filmskog festivala). Nastanak ovog programa motiviran je potrebom za djelima koja su podjednako atraktivna festivalskoj, nišnoj i široj publici. Pravo prijave na pitching imale su isključivo većinske hrvatske produkcije s fokusom na žanr komedije, biografskog i dječjeg filma, a kojima još nisu odobrena sredstva za proizvodnju od Hrvatskog audiovizualnog centra ili drugih filmskih fondova. Također, odabrani prijavitelji bit će pozvani da sudjeluju u radioničkom programu za pripremu nastupa pod mentorstvom producentice Vanje Jambrović te će svoje projekte predstaviti pred tročlanim stručnim žirijem, a najboljem projektu pripast će novčana nagrada u iznosu od 10.000 eura koju osiguravaju Hrvatski audiovizualni centar i distributerska tvrtka Blitz.

MENTORI RADIONICE: Vinko Brešan, Ljubica Luković, Mitja Okorn
MENTORICA PRIPREME PITCHINGA: Vanja Jambrović

Vinko Brešan

Vinko Brešan rođen je u Zagrebu 1964. godine. Njegov debitantski, niskobudžetni, igrani film Kako je počeo rat na mom otoku najgledaniji je igrani film u hrvatskim kino dvoranama nakon osamostaljenja. Njegovi filmovi, Maršal i Svjedoci, nagrađivani su na festivalima u Berlinu i Karlovim Varima, a četvrti igrani film Nije kraj osvojio je nagradu kritike FIPRESCI u Karlovim Varima. Film Svećenikova djeca najgledaniji je hrvatski film u 21. stoljeću, te je nominiran za Nagradu europske filmske akademije za najbolju komediju. TV serija Dnevnik velikog Perice u kojoj je koscenarist i redatelj osvojila je Srce Sarajeva za najbolju televizijsku seriju u kategoriji komedije i Heart of Europe za najbolju televizijsku seriju istočne Europe 2021. godine. Režira i u kazalištu.

Ljubica Luković

Ljubica Luković spisateljica je iz Srbije sa sjedištem u Kölnu. Diplomirala je dramaturgiju na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu, a magistrirala serijsko pripovijedanje na IFS-u Kölnu. Serija koju je suautorirala, Kljun, premijerno je prikazana na festivalu Canneseries 2021 godine, gdje je osvojila nagradu publike. Njezin debitantski dugometražni film, Ljeto kada sam naučila letjeti, premijerno je prikazan u veljači 2022. i odmah se popeo na vrh domaće kino-ljestvice s više od 230.000 gledatelja. Također je pisala za serije Blok 27 i Apsolutnih 100, a razvija filmske i serijske projekte za nekoliko europskih tržišta.

Mitja Okorn

Mitja Okorn je režirao brojne nagrađivane reklame, glazbene spotove i dugometražne filmove. 2004. g. njegov dugometražni prvijenac Tu i tamo bio je veliki hit u njegovoj rodnoj Sloveniji. 2008. je osvojio nagradu za mladog filmskog poduzetnika godine British Councila (IYFEY). Iste je godine režirao iznimno popularnu seriju 39 i pol za poljsku televiziju TVN, a kasnije i romantičnu komediju Pisma Svetom Nikoli. Njegov treći film, Planet samaca, počeo se prikazivati 2016. godine, primio je pohvale kritike te oborio rekord u broju gledatelja u drugom tjednu prikazivanja. Osim što režira filmove, Mitja je režirao i više od 30 glazbenih spotova. 2020. je režirao film Life in a Year u kojem glume Jaden Smith, Cara Delevigne i Cuba Gooding Jr. Nedugo nakon toga okušao se i kao producent u Netflixovom filmu All My Friends Are Dead, koji je napisao i režirao njegov dugogodišnji asistent Jan Belcl. Oba su filma doživjela svjetski uspjeh u prikazivanju. 2024. režirao je još jedan Netflixov film, sportsku dramu Boxer, kojoj je i koscenarist s Ivanom Bezmarevićem i Lucasom Colemanom.

Vanja Jambrović

Vanja Jambrović diplomirala je komparativnu književnost i filozofiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, te produkciju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Od 2009. radi kao producentica u Restartu, udruzi specijaliziranoj za dokumentarni film. Dokumentarni filmovi koje je producirala osvojili su više od 150 nagrada na međunarodnim filmskim festivalima i dva puta su bili u užem izboru za Europske filmske nagrade (Valerija 2024. i Srbenka 2019.). Srbenka je osvojila ukupno 23 nagrade na filmskim festivalima, uključujući i nagradu Doc Alliance koju dodjeljuje udruga europskih dokumentarnih festivala. Njeni filmovi tri puta su osvojili Srce Sarajeva za najbolji dokumentarac (Valerija Sare Jurinčić 2024., Muzej revolucije Srđana Keče 2022., Srbenka Nebojše Slijepčevića 2018.). Sudjelovala je na međunarodnim radionicama za filmske producente u Cannesu, Jihlavi i Eurodocu, predaje dva kolegija na Akademiji dramske  umjetnosti u Zagrebu, a od 2022. radi kao mentorica na međunarodnoj radionici za razvoj dugometražnih dokumentarnih 

projekata za međunarodno tržište „Documentary Campus Masterschool“ iz Njemačke. Sudjelovala je kao gost-predavač na međunarodnim dokumentarističkim radionicama Ex Oriente, BDC Discoveries i Circle Women Doc Accelerator.

KINO VALLI
UTORAK, 15. 7. U 10:00
JEZIK: hrvatski

ŽIRI: Ivan Maloča, Miloš Pušić, Vladimir Gojun

Vladimir Gojun

Vladimir Gojun je nagrađivani filmski montažer dugometražnih igranih filmova, dokumentarnih filmova, kratkometražnih i eksperimentalnih filmova te TV serija. Njegovi radovi predstavljani su i nagrađivani na najvećim svjetskim festivalima uključujući Cannes, Berlin, Veneciju, Karlove Vare, Tribecu, Sarajevo. Režirao je i četiri dokumentarna filma. Među njegovim radovima izdvajamo Buick Riviera, Houston, imamo problem!, Muškarci ne plaču, Murina, Dobre djevojke, Buffet Željezara, Blum, Znam kako dišeš, Dnevnik velikog Perice, Žuti mjesec, Dah, Prava istina priče o šori i dr. Radi kao izvanredni profesor na Odsjeku za montažu Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu te kao konzultant i supervizor za montažu igranih i dokumentarnih filmova, održava montažne radionice i masterclassove. Dugogodišnji je selektor hrvatskog kratkometražnog programa Kockice na Zagreb Film Festivalu. Jedan je od osnivača, a ujedno i predsjednik Društva hrvatskih filmskih montažera.

Miloš Pušić

Miloš Pušić, diplomirao je režiju na Akademiji umjetnosti u Novom Sadu gdje i danas radi kao docent na predmetima Gluma u medijima i Režija. Radi kao redatelj i producent i do sada je režirao tri igrana filma – Jesen u mojoj ulici (2009.). Odumiranje (2013.) i Heroji radničke klase (2022.), premijerno prikazanom u programu Panorama Filmskog festivala u Berlinu. Film je osvojio više nagrada među kojima i Grand Prix na Međunarodnom filmskom festivalu Zerkalo u Rusiji. Producirao je i dva filma Marka Đorđevića ‒ Moj jutarnji smeh (2019.), koji je premijeru imao na Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu, a potom i osvojio Grand prix Festivala autorskog filma u Beogradu, i Za danas toliko (2024.), koji je proglašen najboljim srpskim filmom na FEST-u 2024. godine i koji je jedan od najgledanijih filmova u srbijanskim kinima posljednjih godina. Član je udruženja DOKSrbija, Udruženja filmskih redatelja Srbije i Udruženja producenata Srbije.

Ivan Maloča

Ivan Maloča (r. 1962., Knin, Hrvatska) istaknuti je filmski producent i osnivač producentske kuće Interfilm (osn. 1990.). Producirao je gotovo četrdeset dugometražnih igranih filmova, među kojima se ističu naslovi poput Maršal, Svjedoci, Svećenikova djeca, S one strane i Ustav Republike Hrvatske. Njegov opus uključuje i više od stotinu namjenskih filmova, brojne dokumentarne filmove i serije (Hebrang, CSI Hrvatska, Zaustavljeni glas), kao i nekoliko uspješnih televizijskih serija (Crno-bijeli svijet, Mrkomir Prvi).

Maloča je četverostruki dobitnik Velike Zlatne Arene za najbolji film te dobitnik šest Zlatnih vrata Pule, uz brojne druge nagrade. Godine 2016. primio je Nagradu Albert Kapović za izniman doprinos hrvatskoj kinematografiji. Član je Europske filmske akademije i Hrvatskog društva filmskih djelatnika, suosnivač je ključnih nacionalnih udruga producenata te predaje na Sveučilištu VERN’.

PROJEKTI

BILO JEDNOM U DALMACIJI, Ante Marin

Na dalmatinskom otoku gdje je svaki kutak pretvoren u hotel, preostali komadić slobode čuvaju divlji kamp i susjedni beach bar, u vječnom sukobu zbog glasne glazbe i zajedničkog zahoda. Status quo remeti dolazak mladog pisca ljubavnih romana pod pseudonimom Dragica Avalon, a koji traži inspiraciju za novi, „pravi“ roman koji će napokon potpisati vlastitim imenom. I dok bježe posljednji dani ljeta, u sudaru morske idile i betonske stvarnosti rađa se mediteranska komedija o ljubavi, pisanju i salati od hobotnice.

Ante Marin (Split, 1985.) hrvatski je scenarist i redatelj. Jedan je od osnivača, koordinator nastave i predavač u Scenarističkoj školi „Palunko“ Hrvatskog Filmskog Saveza. Član je filmskog inkubatora Blank, Kino kluba Split te Saveza scenarista i pisaca izvedbenih djela. Nakon niza kratkih filmova debitira kao scenarist i redatelj Južine. Dobitnik je nagrade za društvene inovacije Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva i različitih posebnih priznanja za volonterski doprinos.

DIVAN ŽIVOT, Nikolina Bogdanović, Miljenka Čogelja

Divan život je biografski film o dva života Jovanke Broz, prve dame Jugoslavije. Kombinirajući povijesne činjenice s elementima fikcije, film donosi portret jedne kompleksne žene u kompleksnim vremenima, ispreplićući dva velika poglavlja njezina života: „divan život“ pored Tita te trideset godina izolacije, poniženja i zaborava koji su uslijedili nakon njegove smrti.

Nikolina Bogdanović je scenaristica i dramaturginja. Surađivala je na više filmskih i TV projekata, uključujući filmove Dobra djeca i Pelikan. Miljenka Čogelja je producentica i osnivačica Pipsera, članica EAVE-a, ACE-a i Europske filmske akademije. Producirala je višestruko nagrađivani film Sigurno mjesto i brojne dokumentarce.

DOBRI DUH BORONGAJA (I SJEVERNE PEŠČENICE) , Ivan Turković-Krnjak

Boško je kvartovski poštar i svi ga vole. Dok vozi žuti motorček zastajući od sandučića do sandučića, pozdravljaju ga jednako veselo životinje i ljudi, djeca i odrasli, Purgeri i Romi. Ako si tužan, ispričat će ti vic, ako te boli noga (ili si samo star), otići će umjesto tebe u špeceraj, ako ti je odlutao pas, vjerojatno će ga naći. A ako baš zagusti, očitat će ti manju potrošnju struje. Boško je stvarno najbolji tip.

Ivan Turković-Krnjak (Zagreb, 1988.) diplomirao je dramaturgiju na Akademiji dramskih umjetnosti i radi kao scenarist na filmskim i TV projektima.

SMISAO ŽIVOTA U ČETIRI MEČ LOPTE, Nikola Kuprešanin

Goran Ivanišević, na dnu karijere, s povrijeđenim ramenom i otpisan od svih, ulazi na Wimbledon 2001. preko wildcard pozivnice. Unatoč svim očekivanjima stiže do finala i propušta tri meč lopte protiv Patricka Rafetera. Svaka od njih priča neku od ključnih epizoda njegove prošlosti: tri izgubljena finala Wimbledona devedesetih, ratne traume, sestrin rak i karijerni pad. Na četvrtoj meč lopti, Rafterov return završava u mreži. Cijeli svijet zahvaća euforija bez presedana. Riječima autora originalnog teksta, Borisa Dežulovića: „Ponekad, vlastiti ti san na tuđe oči dođe, i nikad više ne zaspiš.”

Nikola Kuprešanin (Split, 1983.) hrvatski je scenarist, redatelj i novinar. Radio je kao koscenarist na filmovima Danisa Tanovića Deset u pola i Nakon ljeta te nagrađivanoj seriji Kotlina (šest Srca Sarajeva 2023., uključujući onu za najbolji scenarij). Koredatelj je dokumentarne serije Kurdi i filma Haker rata. Izvještavao je iz Sirije i Iraka za SRF. Dobitnik je brojnih nagrada, uključujući one za književnost i novinarstvo.

Nikola Kuprešanin (Split, 1983) is a Croatian screenwriter, director and journalist. Co-writer of Danis Tanović’s Not So Friendly Neighbourhood Affair and My Late Summer and the award-winning series The Hollow (6 Heart of Sarajevo Awards in 2023, including the Best Screenplay Award). Nikola is the co-director of the documentary series Kurds and Hackers of War. He reported from Syria and Iraq for SRF. He is a winner of numerous awards, including awards for literature and journalism.

VHS KLUB , Daria Stilin

Troje zagrebačkih sedmaša iz 2027. godine zbog školske kazne mora digitalizirati stare VHS kazete, ali jedna ih slučajno vrati u njihovu školu 1997. godine. Tamo susreću vlastite roditelje kao tinejdžere i upleću se u sabotažu školske priredbe – događaja koji će oblikovati njihovu buduću strogu ravnateljicu. Da bi se vratili kući, moraju spasiti nastup, ali i naučiti što znači stvarna povezanost. VHS KLUB je topla i nostalgična priča o školskom nasilju, odrastanju, empatiji i posljedicama malih rana iz djetinjstva, ali i mogućnosti da male odluke promijene budućnost.

Daria Stilin scenaristica je i redateljica s diplomama Filmske dramaturgije i Poslovne ekonomije. Napisala je i režirala dva kratkometražna igrana filma, Tost (2018.) i Bakalor (2020.). S autorskim projektima TV serija i igranih dugometražnih filmova u razvoju sudjelovala je na radionicama poput: TorinoFilmLab TV Series – Extended, Script station u sklopu Talents Sarajevo, CineLink Drama, Moj prvi scenarij na ZFF-u, Branko Bauer scenaristički program DHFR-a, itd. S projektima dramskih serija Dream Hackers i The Splitting osvojila je na scenarističkom natjecanju New Europe Market (NEM Zagreb) 2019. prvo mjesto, a 2020. godine drugo. Radila je na Novoj TV, pisala na TV seriji Gora (Antitalent, HRT), i upravo razvija dramsku seriju s Antitalentom i Big Lightom.

ZAŠTO IMAŠ TAKO VELIKE OČI?, Rona Žulj, Dino Krpan

Na uspavanom jadranskom otoku, naivna dvanaestogodišnjakinja Mia susreće svoje internetske idole—znanstvenicu i influencericu Monicu, te filantropa i milijardera Mr Wolfa. Uz pomoć Oswalda, puha koji govori, ona razotkriva njihov zlokobni plan. Zašto imaš tako velike oči? uzbudljiva je 3D animirana priča o hrabrosti, odrastanju i spašavanju svijeta od pohlepe i uništenja.

Rona Žulj (Zagreb, 1985.) diplomirala je dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti. Radi kao dramaturginja i spisateljica na suvremenim kazališnim produkcijama. Suosnivačica je nezavisnog kazališnog kolektiva Rebel. Piše drame, prozu i scenarije. 2023. godine osvojila je Zlatnu arenu za najbolji hrvatski scenarij za animirani film Cvrčak i Mravica. Dino Krpan (Zagreb, 1969.) diplomirao je dizajn na Sveučilištu u Zagrebu. Njegov debitantski animirani film Alea iacta est (2006.) osvojio je nekoliko međunarodnih nagrada. Pored rada na tri kratka animirana filma i novoj sezoni serije Profesor Baltazar, kao producent i koredatelj sudjelovao je na Cvrčku i mravici, prvom hrvatskom  dugometražnom 3D animiranom filmu.

Skip to content