• 19. srpnja 2025.

Make the Scene – Comedy Edition

Pitching program Make the Scene – Comedy Edition, čije će se drugo izdanje održati ove godine, pokrenut je s ciljem da se autorima televizijskih projekata u žanru iz regije (Hrvatska, BiH, Srbija i Crna Gora) osigura prilika za predstavljanje i podršku za daljnji razvoj. Make the Scene ove je godine spoj prošlogodišnjih pitchinga namijenjenih televizijskim domaćim projektima (TV HIT) i regionalnim projektima (Make the Scene), a donosimo ga u suradnji s United Medijom.  Autori odabranih projekata bit će pozvani da sudjeluju u radioničkom programu za pripremu nastupa pod mentorstvom Ene Rahelić, a svoje će projekte predstaviti pred tročlanim stručnim žirijem. Ove godine najboljim projektima bit će dodijeljene dvije nagrade u vrijednosti od 5000 eura koje osigurava United Media te mentorstvo na projektu koje će voditi renomirani autori Vladimir Tagić i Goran Stanković. Tijekom Festivala, Goran Stanković i producentica Snežana van Houwelingen održat će konzultacije nakon pitchinga sa svim autorima predstavljenih projekata.

MENTORI NA PROJEKTIMA: Snežana van Houwelingen, Goran Stanković, Vladimir Tagić
MENTORICA PRIPREME PITCHINGA: Ena Rahelić

Snežana van Houwelingen

Snežana van Houwelingen kreativna je producentica. Diplomirala je filmsku produkciju na Akademiji umjetnosti u Beogradu, a alumna je programa EAVE (2011.), EAVE Plus (2021.), ACE (2024.) i Producers on the Move u Cannesu (2015.). Producirala je preko 30 igranih i dokumentarnih filmova, među kojima su Mrak (srpski kandidat za Oscara 2022.), Nečista krv (Netflix), Dobra žena (Sundance), U mraku (IDFA), kao i serije Jutro će promijeniti sve i Sablja. U postprodukciji su film Oče naš Gorana Stankovića i Ekskurzija Miroslava Terzića. Kao izvršna producentica radila je na više od deset igranih i dokumentarnih serija, uključujući Porodicu Bojana Vuletića, Klan Bobana Skerlića i Mama i tata se igraju rata Gorana Kičića. Snežana je izvanredna profesorica na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu, članica Europske filmske akademije i mentorica u okviru programa EWA mreže. Suosnivačica je kuće This and That Productions, koju vodi s redateljem Goranom Stankovićem.

Goran Stanković diplomirao je filmsku i televizijsku režiju na Akademiji umjetnosti u Beogradu, a magistrirao na Američkom filmskom institutu (AFI) u Los Angelesu 2014. godine. Njegov završni film Way in Rye nominiran je za Oscara za najbolji studentski film, dok su filmovi Tko čuva čuvare i Polazak prikazani na preko 50 svjetskih festivala i osvojili 17 nagrada. Tokom studija na AFI, dobio je stipendiju Holivudskog udruženja stranih novinara, kao i nagradu Franklin J. Schaffner  za režiju. Njegov prvi dugometražni dokumentarni film, U mraku, o rudarima u Srbiji, imao je svjetsku premijeru na Filmskom festivalu u Amsterdamu. Jedan je od kreatora i redatelja serije Jutro će promijeniti sve i serije Sablja (u suradnji s Vladimirom Tagićem), koja je nagrađena na festivalu Canneseries 2024. godine,i dobitnik glavne nagrade na festivalu Serial Killer u Brnu. Režirao je i pet epizoda serije Nečista krv, a trenutačno završava svoj prvi dugometražni igrani film Oče naš. Zajedno s producenticom Snežanom van Hauvelingen, osnivač je produkcijske kuće This and That Productions u Beogradu. 

Goran Stanković

Vladimir Tagić

Vladimir Tagić rođen je 1986. godine u Beogradu. Završio je osnovne i master studije filmske i televizijske režije  na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu. Trenutačno je na doktorskim studijama na istom fakultetu. 2018. godine, zajedno s Goranom Stankovićem, bio je kreator, koscenarist i redatelj serije Jutro će promijeniti sve. 2020. godine bio je koscenarist i redatelj pet epizoda serije Mama i tata se igraju rata. Režirao je 5 epizoda serije Djeca zla (2023.) koja je premijerno prikazana na HBO MAX platformi. Zajedno s Goranom Stankovićem kreator je, koscenarist i redatelj serije Sablja (2024.), o ubojstvu srpskog premijera Zorana Đinđića. Koscenarist je i redatelj svog prvog dugometražnog igranog filma Yugo Florida čija se premijera očekuje 2025. godine.

Ena Rahelić

Ena Rahelić radi kao voditeljica industrijskog programa i savjetnica za strateški razvoj projekata Festivala mediteranskog filma Split/Kina Mediteran. S pozadinom studija novinarstva i komunikologije, iskustvo stječe radeći više od 15 godina u medijskoj i filmskoj industriji. Uz TV i radio produkciju u Austriji, više od sedam godina radila je za Obala Art Centar/Sarajevski filmski festival kao voditeljica programa CineLink Industry Days, voditeljica projekta „Operacija kino“, voditeljica programa „Suočavanje s prošlošću“ te  kao distributerka za područje bivše Jugoslavije.  Od 2018. godine surađuje s Festivalom mediteranskog filma Split kao savjetnica za strateški razvoj projekata i voditeljica industrijskog dijela programa. Radi i kao producentica u zagrebačkom studiju za postprodukciju zvuka Digital Magic, a 2023. preuzima i vođenje industrijskog dijela Međunarodnog filmskog festivala u Vilniusu, platforme Meeting Point Vilnius. Od 2024. radi i kao članica selekcijske komisije Fonda za razvoj Hubert Bals međunarodnog festivala u Rotterdamu.

KINO VALLI
PONEDJELJAK, 14. 7. U 10:00
JEZIK: hrvatski

ŽIRI: Stefan Bošković, Judita Franković Brdar, Zrinka Jankov

Stefan Bošković

Stefan Bošković autor je romana Ministar za koji je osvojio nagradu Europske unije za književnost 2020 i nagradu Središnje europske inicijative. 2021. godine objavio je i roman Šamaranje, koji je nagrađen na natječaju za „Najbolji neobjavljeni roman u Crnoj Gori“. Dobitnik je nagrade na Festivalu europske kratke priče 2016. godine za priču Fashion and Friends. Njegovi romani i priče prevedeni su na engleski, njemački, talijanski, kineski, ruski, slovenski, bugarski, albanski i makedonski jezik. Kreator je i scenarist srpsko-danske igrane serije Otmica iz 2024. godine. Scenarist je i dugometražnog filma Nedjelja iz 2024. godine o popularnom pjevaču Džeju Ramadanovskom te kreator i scenarist istoimene igrane serije. Autor je i sitkoma Dojč caffe iz 2017. godine. Bio je scenarist dugometražnog filma Ispod mosta, među stijenama iz 2016. godine. Također je scenarist nagrađivanih kratkometražnih igranih filmova Peloid, Umir krvi i Put. Njegovi dramski komadi izvođeni su u nekoliko kazališta.

Judita Franković Brdar

Judita Franković Brdar filmska je, kazališna i povremeno televizijska glumica s magisterijem Filozofskog fakulteta u Zagrebu, smjer komparativna književnost i kroatistika. Glumačku naobrazbu stječe kontinuiranim radom na radionicama u Hrvatskoj i Europi, a nastavlja na glumačkoj školi William Esper u New Yorku 2016. Dobitnica je dvije Zlatne arene, 2024. za ulogu Note u filmu Sveta obitelj Vlatke Vorkapić i 2018. za ulogu Ane u slovenskom filmu Izbrisana Mihe Mazzinija za koju je na istom festivalu nagrađena i nagradom kritičara FEDEORA te nagradom Vesna na Festivalu slovenskog filma. Od ove godine članica je Europske Filmske Akademije. Njezini radovi uključuju filmove  Obiteljska terapija Sonje Prosenc, koji je svjetsku premijeru imao na Filmskom festivalu Tribeca,  filmove Vlatke Vorkapić, Sonja i bik i Sveta obitelj, prošlogodišnji dobitnik nagrade publike na Pulskom filmskom festivalu i nagrade publike na Beogradskom FEST-u, Dnevnik Pauline P. Nevena Hitreca i druge. Od televizijskih projekata izdvaja se kriminalistička serija Počivali u miru i Bijeli put.

Zrinka Jankov

Zrinka Jankov diplomirala je novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu te završila na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, u klasi profesora Ante Peterlića, Povijest filma i Estetiku filma. Svoju karijeru započela je na prvoj komercijalnoj televiziji u Hrvatskoj, gdje je tijekom više od 23 godine aktivno sudjelovala u razvoju Nove TV – danas najuspješnije multimedijalne grupacije u zemlji. Profesionalni put započela je kao asistentica u odjelu akvizicije programa, nakon čega preuzima odgovornost za planiranje filmskog sadržaja i ubrzo postaje urednica filmskog programa Nove TV. Jedan od ključnih trenutaka u njezinoj karijeri bio je angažman na pokretanju i razvoju specijaliziranog kanala Doma TV, na funkciji glavne urednice. Posljednjih 13 godina Zrinka Jankov obnaša funkciju glavne urednice te zamjenice direktora programa Nova TV Grupe. U okviru svojih odgovornosti zadužena je za strateški razvoj programskog sadržaja Nove TV, planiranje i kreiranje programskih shema, kao i za razvoj domaće produkcije, uključujući dramske serije, zabavne emisije, reality formate i druge žanrove te za akviziciju i implementaciju inozemnih programskih sadržaja.

PROJEKTI

AGENCIJA, Hajdana Baletić

Nakon što ostane bez posla, Una, šarmantna i rastrgana samohrana majka, odlučuje unovčiti svoj talent za spajanje ljudi otvaranjem agencije za upoznavanje premda sama nije imala niti jednu uspješnu vezu od razvoda. U svijetu lažnog predstavljanja, instant veza i naglih prekida bez ikakva objašnjenja, Una pokušava spojiti usamljene duše, ali i pronaći ravnotežu između karijere, majčinstva i rana iz prošlosti koje nije zaliječila. Kroz svoj novi posao, Una pokušava dokazati sebi i drugima da je ljubav moguća i da sretan kraj postoji.

Hajdana Baletić je scenarista i dramska spisateljica iz Beograda. Studirala je na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu i londonskom sveučilištu King’s College. Autorica je drama Kaput mrtvog čoveka (Atelje 212), Vozni red Andreasa Sama (JDP), a kao scenaristica radila je na projektima Dug moru, Toma, Kuća, Diši duboko, Život s Lajonelom. Autorica je romana Vodi me na drugo mesto. Članica je UDUS-a, Ceha pisca Velike Britanije i BAFTE.

INTELIGENCIJA, Srđan Ćesić, Đurđica Čilić

Umjetna inteligencija, trenirana da pronikne u najskrivenije ljudske slabosti, utječe na raspoloženja, mijenja javno mišljenje i manipulira izbornim procesom, umiješa se u predsjedničke izbore na strani populiste spremnog na sve. Dok je aparat vlasti pokušava zaustaviti, poredak izgrađen na tajnama i ucjenama počinje se urušavati. Kako će izgledati politička borba u kojoj se algoritam, treniran na najgorem u nama, sukobi s najgorima među nama?

Srđan Ćešić je scenarist i kreator političkih i angažiranih kampanja u Srbiji i regiji. Autor je više televizijskih emisija, među kojima su Nikad izvini, Iz nepoznatih razloga i Ups!. Također je scenarist televizijske serije Zagrljaj Crne ruke i igranog filma Putevi vina. Đurđica Čilić, koscenaristica, profesorica je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Prevodi s poljskog jezika i autorica je više knjiga, među kojima su Fafarikul i Novi kraj. Osim književnog rada, objavila je i naučnu monografiju Tri lica autora.

JEŽEVI U MAGLI, Džana Pinjo, Ermin Bravo

Tri žene. Najbolje prijateljice. I neki muškarci oko njih. Svi u surovoj borbi za egzistenciju. U život im ulazi kutija. Pandorina? Ili rješenje svih problema? Hoće li uspjeti spasiti svoje obitelji, prijateljstvo i živote? Ton serije? Zabavno, brzo, duhovito i nepredvidljivo. Sve tri junakinje zatičemo u životnim prekretnicama, egzistencijalnim problemima i unutarnjim potrebama da se oslobode, krenu dalje i žive. Likove pokreće potreba da sebi i svojim najbližim u jednoj od najsiromašnijih zemalja u Evropi osiguraju pristojan život. Sve tri primorane su se upustiti u nesvakidašnje ekstremne životne izbore.

Džana Pinjo sarajevska je glumica, redateljica, scenaristica i profesorica na Akademiji scenskih umjetnosti. Kao scenaristica i redateljica debitirala je nagrađivanim filmom Liga prvaka. Ermin Bravo sarajevski je glumac, redatelj i profesor na Akademiji scenskih umjetnosti. Nositelj je mnogobrojnih regionalnih i svjetskih nagrada za glumačka ostvarenja u kazalištu i na filmu. Dah je njegov debitantski nagrađivani film.

MIMO SVIJETA, Lora Džolić, Jana Bjelica

Mimo svijeta je komedija o odrastanju u dvadesetim. To je i priča o generacijskoj uspavanosti i jednoj Staši koja konstantno pada na putu da sustigne život, i to bukvalno. Kada joj otkriju obiteljsku bolest, narkolepsiju, njezin se svijet počinje mijenjati. U niz ljubavnih zavrzlama, kompliciranih obiteljskih odnosa i problema užurbane svakodnevnice, uvlače se novi strahovi, nejasne uspomene i halucinacije. U pokušaju da pobjegne od istine, Staša bira zaobilazne puteve i gubi uzemljenje dok svijet postaje sve neudobniji za padanje.

Lora Džolić piše scenarije za kratke filmove i dramske tekstove. Radila je kao dramaturginja u kazalištu Atelje 212. Dobitnica je nagrade Radio Beograda, kao i nagrade Josip Kulundžić. Jana Bjelica završila je glumu na Fakultetu dramskih umjetnosti, glumila je u filmu Ovuda će proći put i serijama Močvara i Porodica. Dobitnica je nagrade Mladi Ernest, a nominirana je za Zvijezdu u usponu na Sarajevskom filmskom festivalu.

TIŠINA, ŠTEDIMO!, Goran Kulenović

Humorna dramska serija Tišina – štedimo! prati nastajanje i snimanje sitcoma kojeg u kaotičnim budžetskim uvjetima, proizvodi kreativno netalentirana i nezainteresirana, ali poslovno snalažljiva ekipa iz producentske kuće Dream team. Stavljajući naglasak na uobičajene apsurde u zapravo realnim životnim i profesionalnim situacijama, Tišina, štedimo! vodi gledatelje iza i ispred kulisa snimanja televizijske serije ‒ u probleme, odnose i spletke producenata, redatelja, scenarista, glumaca, urednika i ostalih koji rade na tom projektu.

Goran Kulenović (1971.) studirao je na zagrebačkoj Akademiji dramskih umjetnosti. Autor je scenarist i redatelj serija Crno Bijeli Svijet (2015., 4 sezone, 48 epizoda),  Bitange i princeze (2005., 5 sezona, 108 epizoda), Blaž među ženama (2025.) i Provodi i sprovodi (2011.) te igranih filmova Smrt djevojčice sa žigicama (2023.), Pjevajte nešto ljubavno (2007.) i Ravno do dna (2002.). Režirao kazališne predstave, glazbene spotove i televizijske emisije.

ZGRADONAČELNIK

Nakon odlaska u penziju, gospodin Franjo pronašao se u ulozi predstavnika stanara vrlo stare i neodržavane zgrade u kojoj živi, te će usprkos „teškim“ susjedima i privatnim problemima svoje obitelji, nastojati učiniti sve za dobrobit te male zajednice. Makar i protiv njihove volje. Zgradonačelnik je projekt koji se temelji na ideji spoja komedije situacije i obiteljske dramedije. Urnebesni, pomaknuti likovi i njihovi sukobi s jedne, a opipljive, stvarne obiteljske situacije s druge strane.

Ivan Veljača (Zagreb, 1984.) kontinuirano radi kao scenograf na domaćim i stranim filmovima i TV serijama. Dobitnik je dvije Zlatne arene za scenografiju. Filmom se bavi i kroz pisanje i režiju, a snimio je dva kratkometražna igrana filma Pura i Za stolom, te priprema i treći Hrabri dečki. Predavač je na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu, na Odsjeku scenskog dizajna i na Odsjeku filmske i TV režije.

Skip to content