• 11. srpnja 2025.

Proglašeni pobjednici filmskog natječaja u sklopu dana medijske pismenosti

 Proglašeni pobjednici filmskog natječaja u sklopu dana medijske pismenosti

U sklopu Pulskog filmskog festivala, u kinu Valli proglašeni su pobjednici filmskog natječaja koji u okviru Dana medijske pismenosti organiziraju Agencija za elektroničke medije, UNICEF i Hrvatski filmski savez, a ove se godine uključio  i Pulski filmski festival.

U osnovnoškolskoj kategoriji pobijedio je film „Šumarak direkt, koji su napravili Nola Škrbec, Simona Sermazi i Mihael Šoštarić iz Foto kino video kluba Zaprešić, pod vodstvom mentora Jadranka Lopatića.

„Ovaj film temeljen je na mojim vlastitim iskustvima. Moj me mentor Jadranko inspirirao da napravim film nakon što sam mu ispričala što mi se sve zbilo prošlo ljeto. To je za mene bilo vrlo emotivno razdoblje, koje sam odlučila pretvoriti u animirani film s personifikacijom. Trebalo mi je nekoliko mjeseci, ali trebalo bi mi puno duže da mi nisu pomogle moje najdraže osobe – Simona i Mihael”, izjavila je Nola Škrbec iz Foto kino video kluba Zaprešić, a Simona Sermazi iz istog kluba dodala je: „Ova mi nagrada puno znači jer pokazuje da smo napravili nešto dobro, a to mi je veliko ohrabrenje i poticaj za daljnji rad. Drago mi je što smo dobili priliku sudjelovati u ovom filmskom natječaju i veselim se takvim prilikama i u budućnosti.”

Posebna priznanja u osnovnoškolskoj kategoriji dobili su filmovi Krug sumnje” Filmsko-medijske skupine Osnovne škole Grohote sa Šolte i Šokantno otkrićeDružine Reporterske njuške iz Osnovne škole Svete Ane u Osijeku.

U srednjoškolskoj kategoriji pobijedio je film „Bura, koji su napravili Karlo Muškardin i Sanjin Stipić iz Filmske skupine Srednje škole Ambroza Haračića iz Malog Lošinja, pod mentorstvom Ružice Dodig.

„Ova nagrada jako me veseli i ponosan sam jer pokazuje da se isplati raditi ono što voliš, čak i kad to drugi ne shvaćaju ozbiljno. Kroz kadrove filma uspio sam reći ono što riječima nisam mogao – o sebi, o drugima i o stvarima koje nas mijenjaju i ostavljaju trag”, kazao je Karlo Muškardin iz Filmske skupine Srednje škole Ambroza Haračića iz Malog Lošinja.

Posebna priznanja u srednjoškolskoj kategoriji dobili su filmovi Nerealni prikazi ljepote i načina života” iz Škole za primijenjenu umjetnost i dizajn iz Rijeke i Sintetički sram” iz Elektrostrojarske škole Varaždin.

Nagrade pobjednicima dodijelili su glumica Tihana Lazović, ujedno članica glavnog žirija ovogodišnjeg Pulskog filmskog festivala i filmski i televizijski redatelj Daniel Kušan. Nakon dodjele nagrada prikazani su pobjednički filmovi i filmovi koji su dobili posebna priznanja.

„Filmsko stvaralaštvo djece i mladih važan je dio razvoja medijske pismenosti jer potiče kreativnost, kritičko razmišljanje i dublje istraživanje tema kojima se mladi autori bave. Zato mi je drago vidjeti velik interes mladih za sudjelovanje u filmskom natječaju u sklopu Dana medijske pismenosti i raduje nas što se u to uključio i Pulski filmski festival, te tako dao veliko priznanje i poticaj djeci i mladima da nastave istraživati, propitivati i stvarati filmove”, kazao je Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije, uime organizatora filmskog natječaja.

„Pulski filmski festival s veseljem se uključio u ovu sjajnu priču koja spaja filmsku umjetnost i medijsku pismenost. Nadamo se da će ovi mladi autori nastaviti razvijati svoje vještine i strast prema filmskom stvaralaštvu te da će njihov glas kroz filmove doprinijeti bogatstvu i raznolikosti našeg kulturnog prostora. Podržavajući ih danas, gradimo temelje za buduće generacije kreativaca i medijski pismene građane”, rekao je na svečanoj dodjeli nagrada Danijel Pek, umjetnički ravnatelj Pulskog filmskog festivala.

Tema sedmog filmskog natječaja u sklopu Dana medijske pismenosti bila je “Je li ovo stvarno?”, a na natječaj je prijavljeno 85 filmova. Uz promicanje filmskog stvaralaštva i medijske pismenosti, cilj je natječaja potaknuti djecu i mlade na kritičko promišljanje o sadržajima s kojima se susreću u medijima te ih poučiti kako prepoznati one za koje je važno zapitati se jesu li stvarni i kako ih provjeriti.

Dane medijske pismenosti pokrenuli su 2018. godine Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku kako bi educirali i informirali djecu, roditelje, odgojitelje i nastavnike na području medijske pismenosti. Dani medijske pismenosti platforma su za suradnju i razvoj projekata medijske pismenosti te podršku edukatorima razvojem materijala za medijsko obrazovanje, a provode se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.  Od 2018. do 2025. godine Dani medijske pismenosti uključili su preko 174 tisuća djece, mladih i odraslih u više od 3200 događanja.

Podršku u koordinaciji dijela događanja u sklopu sedmih Dana medijske pismenosti osigurala je Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator.

Povezane novosti

Skip to content