SCENARIJ KINOHITA

Kino Valli, 16.7. u 12:00 sati

Scenarij kinohita namijenjen je projektima u fazi razvoja koji uspješno spajaju umjetnički i komercijalni senzibilitet. Nastanak ovog programa motiviran je potrebom za djelima koja su podjednako atraktivna festivalskoj, nišnoj i široj publici. Pravo prijave na pitching imaju isključivo većinske hrvatske produkcije svih rodova i žanrova kojima još nisu odobrena sredstva za proizvodnju od Hrvatskog audiovizualnog centra ili drugih filmskih fondova. Odabrani prijavitelji predstavit će svoje projekte pred tročlanim stručnim žirijem, a najboljem projektu pripast će novčana nagrada u iznosu od 10.000 eura koju donosimo u suradnji s distributerskom tvrtkom Blitz i Hrvatskim audiovizualnim centrom. Svi odabrani finalisti moći će sudjelovati u radioničkom programu za pripremu nastupa.

MENTORICA: Vanja Jambrović

Vanja Jambrović (Zagreb, 1980.) diplomirala je komparativnu književnost i filozofiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, te produkciju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Od 2009. radi kao producentica u Restartu, udruzi specijaliziranoj za dokumentarni film. Dokumentarni filmovi koje je producirala osvojili su više od 150 nagrada na međunarodnim filmskim festivalima i dva puta su bili u užem izboru za Europske filmske nagrade (Valerija 2024. i Srbenka 2019.). Srbenka je osvojila ukupno 23 nagrade na filmskim festivalima, uključujući i nagradu Doc Alliance koju dodjeljuje udruga europskih dokumentarnih festivala. Njeni filmovi tri puta su osvojili Srce Sarajeva za najbolji dokumentarac (Valerija Sare Jurinčić 2024., Muzej revolucije Srđana Keče 2022., Srbenka Nebojše Slijepčevića 2018.). Sudjelovala je na međunarodnim radionicama za filmske producente REACT (2017.), EAVE (2015.), Producer on the Move u Cannesu (2014.), Emerging Producer u Jihlavi (2012.) i Eurodoc (2010.). Predaje dva kolegija na Akademiji

dramske  umjetnosti u Zagrebu, a od 2022. radi kao mentorica na međunarodnoj radionici za razvoj dugometražnih dokumentarnih projekata za međunarodno tržište „Documentary Campus Masterschool“ iz Njemačke. Sudjelovala je kao gost predavač na međunarodnim dokumentarističkim radionicama Ex Oriente, BDC Discoveries i Circle Women Doc Accelerator.

ŽIRI:

Goran Stolevski

Goran Stolevski napisao je i režirao tri igrana filma koja su gostovala na više od stotinu festivala diljem svijeta. Film Nećeš biti sama premijerno je prikazan u službenoj konkurenciji na Filmskom festivalu Sundance 2022., film Of an Age otvorio je Međunarodni filmski festival u Melbourneu 2022., a Domaćinstvo za početnike osvojio je nagradu Queer Lion na Filmskom festivalu u Veneciji 2023. godine. Focus Features objavio je sva tri filma u kinima u SAD-u uz velike pohvale kritičara, a Universal Pictures se pobrinuo za međunarodnu distribuciju. Prije nego što je prešao na dugometražne filmove, snimio je 25 kratkih filmova. Would You Look at Her osvojio je nagradu za najbolji međunarodni kratki film na Filmskom festivalu Sundance 2018. godine i bio odabran za Criterion Channel. Časopis Variety proglasio ga je jednim od deset najboljih redatelja 2022. godine, a o njemu su pisali i New York Times, Guardian, Vogue i IndieWire. Zastupa ga agencija United Talent Agency (UTA).

Tena Štivičić

Tena Štivičić  (1977.), dramatičarka, dramaturginja i spisateljica. Diplomirala je dramaturgiju na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti 2001. godine, a 2004. magistrirala na Odsjeku za dramsko pismo fakulteta Goldsmiths College. Kao dramska autorica debitirala je 1999. dramom Nemreš pobjeć od nedjelje nakon koje su uslijedile drame Pssst (2003.), Dvije (2003.), Fragile! (2005.), Krijesnice (2007.), Europa (omnibus) (2013.), Tri zime (2014). Dobitnica je brojnih nagrada među kojima treba izdvojiti Nagradu za inovativni tekst na festivalu Heidelberger Stückemarkt 2008., za dramu Fragile! i Nagradu Susan Smith Blacbkurn za najbolji tekst na engleskom jeziku 2015., za dramu Tri zime koja je premijerno izvedena u londonskom Narodnom kazalištu u režiji Howarda Daviesa. Također piše scenarije i kolumne na engleskom i hrvatskom jeziku. Od 2024. ravnateljica je Drame Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.

Ines Žuljević

Ines Žuljević je direktorica međunarodne kino distribucije i stručnjakinja za distribuciju filmova. Ima više od 23 godine iskustva u planiranju, evaluaciji, budžetiranju i distribuciji studijskih filmova glavnih aktera u industriji kao što su Warner Bros. Bros. Entertainment, Universal Pictures, Paramount Pictures, 20th Century Studios, The Walt Disney Company te velikih neovisnih kompanija kao što su MGM, LionsGate, Amblin, STX, Studio Canal i mnogi drugi.

PROJEKTI:

BAMBINA

Split, 1986. Mladi inženjer Tonči vraća se u Split i dobiva odgovoran posao u brodogradilištu kao voditelj projekta izgradnje tankera Bambina. Bez iskustva, suočava se s kašnjenjem materijala, prijetnjama štrajkom i ucjenama. Istovremeno, njegova djevojka Marijana, maturantica na praksi u brodogradilištu, otkriva kompromitirajuće dokumente. Uz hitove Nene Belana i grupe Đavoli, ova napeta priča odvija se i u ritmu svima znanih pjesmama. Dok tenzije rastu, radnici i obitelji mladoga para staju uz Tončija. Hoće li njihova ljubav izdržati sve prepreke i hoće li Bambina isploviti prema horizontu u ovom uzbudljivom džuboks mjuziklu?

Ana Tonković rođena je u Zagrebu gdje j je završila Klasičnu gimnaziju i diplomirala dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti. Kao dramaturginja, autorica ili koautorica radila je na više od 70 kazališnih projekata, a neke od tih predstava osvojile su značajne nagrade struke i publike. Autorica je zbirke adaptacija i dramatizacija Prepričavanja objavljene 2008. godine u nakladi VBZ-a. Bambina je njezin prvi filmski projekt.

BILO JEDNOM U SPLITU

Bilo jednom u Splitu društveno je angažirani, crnohumorni kriminalistički triler s elementima neovesterna. To je priča o korupciji iznesena na plećima dvojice antijunaka. Duje (30) je mlad čovjek odgojen na margini društva s kojim se, kao navijač i dijete iz disfunkcionalne obitelji, često sukobljavao. Nasuprot njemu, Jakov (40) je naizgled uzoran građanin, koji je pristao na sve kompromise te proveo neizdrživo dosadan život. Duje i prijatelji opljačkaju banku u kojoj Jakov radi kao zaštitar. Pljačka se izjalovi i zakotrlja lavinu nesretnih okolnosti koje ih bace na put osvete, pohlepe i novca.

Redatelj i scenarist Mladen Stanić i producent Danijel Popović diplomirali su režiju i produkciju na Akademiji dramske umjetnosti te zajedno snimili nekoliko nagrađivanih kratkometražnih filmova. Trenutačno završavaju novi kratki igrani film, razvijaju dvije serije i projekt za debitantski dugometražni igrani film. Poznati su po filmovima kao što su: Bila soba, Sitnica, Glava u balunu, Mali libero.

EVA I HM

Rane tinejdžerske godine danas su posebno težak period odrastanja. Mnogobrojna istraživanja u svijetu pokazuju značajan pad samopouzdanja djece, koji se kasnije odražava na sve aspekte njihovog odraslog života. Vrlo često, u toj dobi susreću se i s prvim velikim gubitkom u svom mladom životu – smrću bake ili djeda. No, iako je početak ovog filma zamišljen uz baš takvu tešku situaciju, gubitak obožavanog djeda, ovo je velika međuvremenska avantura dvoje prijatelja koji su slični, a ipak tako različiti. Avantura koja će ih naučiti vrijednostima obitelji, prijateljstva, požrtvovnosti, snalaženja i odgovornosti.

Začetnik ideje o djevojci koja slučajno završi u vremenu Neandertalaca režiser je Mladen Dizdar. Mladen je autor brojnih dramskih serija, reality programa i dokumentarnih projekata diljem svijeta, no najvažnije od svega, puno je radio s djecom što je bila velika prednost prilikom snimanja ovog filma. Scenarist Branko Ružić višestruko je nagrađivani pisac dječjih djela koja su pretvorena u predstave ili su ekranizirana.

MOJ (MOŽDA) POSLJEDNJI BOŽIĆ

Odbrojavanje do Božića nikada nije bilo napetije u kući bake Vjere, udovice koja ga posljednje tri godine provodi sama, daleko od sina koji sa obitelji živi u Irskoj. Iako usamljena, Vjera planira i ovaj Božić dočekati u udobnosti svoga doma, okićenog najboljim ukrasima. Splet okolnosti poput Vjerinih rezultata pretraga i sinovljeve uvjerenosti da se ona više ne može brinuti o sebi, ovaj Božić čini najzanimljivijim u njezinom životu. A Vjeri donosi i potpuno neočekivano (ne)prijateljstvo sa Sarom (23). Ovo je božićni kino film koji ima za cilj okupiti i nasmijati sve generacije.

Voja Lepojević kreativni je strateg u najvećim marketinškim agencijama. Stručnjak je za storytelling u kreativnim strategijama a ovaj projekt spaja njegove autorske ambicije i iskustvo marketinga. Bruno Mustić nagrađivani je producent koji živi i radi u Londonu. U Hrvatskoj je Bruno osvojio „Večernjakovu ružu“ 2023. za teen seriju, a trenutačno producira dramsku hit seriju SKAM za HRT.

PIJETAO KOJI JE PAO S NEBA

Na ljupkoj farmi kojoj prijeti propadanje, živi pjetlić Strahunac, koji sanja kako otići i upoznati „Superkoku” – koku s reklame. Kada ga otme jastreb, pjetlić upada u životnu avanturu. Bježeći od lovaca,  zaglavi na borbama pijetlova. Spašava ga i u bijegu mu se pridružuje kokica Roška. Dok pjetlić odolijeva pravoj ljubavi te i dalje traži „superkoku”, prijatelji s farme traže njega. Nakon niza nesretnih mimoilaženja, zateknu se u „Superkoki” – tvornici za preradu! Na svu sreću dolaze i prijatelji u pomoć. U ovoj animiranoj obiteljskoj komediji, sve završava sretno: pjetlić brzo odrasta, shvaća da dom čine obitelj i prijatelji, farma bude spašena tartufima, a negativci završe u zatvoru.

Višnja Skorin (redateljica i koscenaristica) filmska je montažerka, scenaristica i redateljica te suosnivačica studija za animirani film 3D2D Animatori. Režirala je i montirala dokumentarne filmove i dječje televizijske serije. S filmom  Da je meni ono što mi nije, osvaja nagradu žirija i publike Mediteran film festivala 2019. Predaje montažu na sveučilištu VERN. Dijana Merdanović (scenaristica). Završila je dramaturgiju na ADU. Poznata je po scenarijima za filmove i serije: Brija, Nemoj nikome reći, Zabranjena ljubav, Tko te šiša, Ne daj se Nin, Papar i sol te mnoge druge.

PROJEKT PALMA

Lara se hitno vraća u svoje malo otočko rodno mjesto kada načelnica odluči posjeći jednu posebnu palmu, na koju se Larin djed zavezao. Šef u Irskoj daje joj rok od tjedan dana da to riješi i vrati se ako misli zadržati posao, no ona ionako želi doma ostati što kraće, ne bi li izbjegla suočavanje i neminovne komplikacije s bivšim dečkom. Potencijalno može dobiti to što želi, da se djed odveže, ali postoji kvaka – mora prihvatiti kandidaturu na predstojećim lokalnim izborima za načelnicu.

Daria Stilin scenaristica je i redateljica s diplomama Filmske dramaturgije i Poslovne ekonomije. Sudjelovanja: TorinoFilmLab, Talents Sarajevo, Moj prvi scenarij ZFF, CineLink Drama, European Showrunner Training, itd. Dvostruka je pobjednica natjecanja NEM Zagreb. Radila je na Novoj TV, pisala na TV seriji Gora (Antitalent, HRT), i trenutačno piše TV seriju u razvoju za Drugi plan/Beta Film/ZDF.

SEZONA

Grupa otpisanih igrača, na čelu s trenerom, spašava prvoligaški nogometni klub od propasti. Nemaju ništa zajedničko osim želje da klub ostane u prvoj ligi i time pronađe investitora koji će ih izvući iz ralja vrebajućeg stečaja. Sve je protiv njih: dugovi, loši uvjeti, neplaćeni rad, suci i investitori prevaranti. Igrači znaju da imaju samo jedni druge i unutarnju vatru koja ih tjera naprijed. Unatoč svim preprekama, dolaze do finalne utakmice o kojoj ovisi ishod cijele sezone.

Katarina Radetić studirala je filmsku i televizijsku režiju na Akademiji dramske umjetnosti. Kao redateljica zaposlena je u MedVid produkciji. Andrej Korovljev rođen je 1970. godine u Puli. Studirao je filmsku režiju na Sveučilištu Westminster u Londonu. Dobitnik je brojnih priznanja za svoje filmske uratke i član Društva hrvatskih filmskih redatelja.

ŠTRIGUN

Iako je ova priča nadahnuta legendom o vampiru (štrigunu) Juri Grandu, koji je živio u istarskom gradiću Kringi u 17. stoljeću, Štrigun nije klasični film strave. Slično kao što francuski film Anatomija pada koristi elemente kriminalističkog filma za studiju intimnog odnosa bračnog para, Štrigun će imati elemente komedije i horora za studiju bračnog odnosa glavnih junaka Sandre i Claynea. U filmu se, uz hrvatski i talijanski jezik, govori i engleski jer su gosti istarske stancije u kojoj se odvija radnja filma iz različitih zemalja te im engleski omogućava međusobnu komunikaciju, a filmu otvara nove distribucijske potencijale kao i vrata za status kinohita.

Goran Dukić diplomirao je filmsku režiju na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu, a magistrirao na Američkom filmskom institutu u Los Angelesu. Uz kratke filmove i TV seriju Počivali u miru, režirao je i tri dugometražna filma: Kamikaze pizza, Opsesija i Nosila je rubac črleni. Nina Petrović iz produkcijske kuće Švenk ima dugogodišnje iskustvo u produkciji namjenskih filmova te kratkih i dugih igranih filmova, od kojih je jedan Nosila je rubac črleni Gorana Dukića.

TREBAT ĆEMO VEĆI BROD

Robi (35) neuspješni je hrvatski redatelj. Dok snima dokumentarac o jednom hrvatskom otoku, slučajno prođe kroz vremenski portal u 1967. godinu. Odluči iskoristiti priliku i napisati sve scenarije poznatih filmova snimljenih u budućnosti. Centralni komitet SFRJ odbije sve scenarije (Ratovi zvijezda, Titanic, Gladijator) osim Ralja. Film kreće u snimanje, ali komitet inzistira da morski pas bude iz Njemačkih voda te da ga ubiju svih šest narodnosti SFRJ istovremeno. Robi shvati da zapravo snima partizanski film. Istovremeno, sva mu sredstva i tehniku uzima Bitka na Neretvi koja se snima u blizini.

Igor Šeregi završio je studij filmske i televizijske režije u Zagrebu. Scenarist je mnogobrojnih hrvatskih serija i kratkih filmova, a režirao je sitcome Tko te šiša, Mrkomir Prvi, te dramsku seriju Metropolitanci. Snimio je dugometražni film ZG80, a trenutačno priprema svoj drugi film, Svadba.

Skip to content