• 15. srpnja 2025.

U iščekivanju smo finala Pulskog filmskog festivala!

 U iščekivanju smo finala Pulskog filmskog festivala!

Dan pred veliku odluku o nagrađenima na Pulskom filmskom festivalu događanja nije nedostajalo. Održan je drugi pitching program Pule PRO “Scenarij kinohita”, popratili smo predavanje redatelja Mitje Okorna o njegovom putu do uspjeha, donosimo dobitnike nagrada “Nikola Tanhofer”, a donosimo i izvještaje s razgovora filmskih ekipa “Zečjeg nasipa” redateljice Čejen Černić Čanak, “Svi operateri su trenutačno zauzeti” Dalibora Barića te novog filma Vuka Ršumovića “Među bogovima”. Provjerite i kako kotiraju filmovi kod publike i kritike. U srijedu vas pozivamo na dodjelu nagrada programa Pula PRO u Festivalskom centru, potom i na svečanu dodjelu Zlatnih arena koja će se održati u Istarskom narodnom kazalištu. Od 21:15 u Areni pogledajte svjetsku premijeru dokumentarca “Izgubljeni Dream team” Jure Pavlovića, a prije toga zaplješćite dobitnicima Arena koji će se prije filma doći nakloniti publici

Dodjela nagrada programa Pula PRO i Zlatnih Arena

 U 18:00 sati u Festivalskom centru bit će dodijeljene nagrade iz programa Pula PRO najboljim projektima pitching programa “Make the Scene – Comedy Edition”, “Scenarij kinohita” i “Filmovi u nastanku”. Također će biti dodijeljene i nagrade Kino mreže za najbolji hrvatski film te za najbolji film iz programa Greater Adria.

Svečana ceremonija dodjele Zlatnih arena održat će se u Istarskom narodnom kazalištu od 18:30 sati. Podsjećamo, bit će dodijeljena i Arena za najbolji film iz novog Regionalnog programa. Nakon ceremonije, nagrađeni odlaze u Arenu nakloniti se publici, a nakon toga u  Areni slijedi svjetska premijera dokumentarnog filma redatelja Jure Pavlovića “Izgubljeni Dream Team”.

Na Trećem programu Hrvatske radiotelevizije od 20:05 možete pratiti emisiju uživo, nakon koje slijedi odgođeni prijenos svečane dodjele nagrada Pulskog filmskog festivala.

Pulski filmski forum: Mitja Okorn – Work Hard Mindset

Od rodne Slovenije, preko uspjeha u Poljskoj pa sve do Hollywooda i suradnje s glumcima poput Jadena Smitha i Carom Delevingne, redatelj Mitja Okorn na Pulskom filmskom forumu je u razgovoru s Davidom Uranjekom govorio o svom profesionalnom putu i o važnosti potpune posvećenosti i odricanja. U svojim počecima nije imao internet niti kameru, financijska sredstva pa čak ni samo znanje, otkrio je. Bio je skater i punker, obožavao glazbu i tako je krenuo: “Snimao sam prijatelje skejtere očevom kamerom i montirao glazbu. Toliko me oduševilo da je svaki takt na svom mjestu da jednostavno nije bilo druge nego se okrenuti tome”, ispričao je. S prijateljima je potom napisao scenarij i snimio film, no slovenske institucije odbile su ga financirati. Kako u Sloveniji nije uspio, igrom sreće i slučaja došao je do Poljske. “Uh, kako sam bio prgav i bezobrazan, ali upravo sam s tim stavom ostvario svoje snove. Marljivost je bila zvijezda vodilja mog uspjeha”, rekao je dodajući kako je odbijanja uvijek doživljavao kao prilike. “Zaista vjerujem u onu – jedna vrata se zatvore kako bi se drugih sto otvorilo. Samouvjerenost, stav ‘mogu i znam sve’ bili su ono što me dovelo do Hollywooda. Bitno je ne pokazati da niste uspjeli, niti da nemate novca. Stav mora biti da oni vas trebaju, a ne vi njih”, poručio je Okorn.
U Americi je, rekao je, pisao i po 200 pitch scenarija, “od kojih bi se obradilo njih pet, a snimio nijedan”. Ipak, jedan jest pronašao put do ekrana – Life in a Year, romantična drama iz 2020. s Jadenom Smithom i Carom Delevingne, koji je producirala Columbia Pictures. Tu se pak suprotstavio Willu Smithu, poznatom glumcu i ocu Jadena Smitha: “Nisam dopustio da mi se miješa u posao. On je to prepoznao i cijenio. Bilo je teško biti slovenskog stava, poljskog zanata i američke produkcije. Gospođa Smith me jako voljela i tu je bio prostor da radim kako smatram da treba.”
Podijelio je i nekoliko savjeta mladima. “Naučite se koristiti umjetnom inteligencijom. Držite se svojih stavova i ne mijenjajte ih zbog nikog, čije god prezime ta osoba nosila. Ne nervirajte se kad vas odbiju jer će se otvoriti druga prilika. Ovo je industrija teškog ega i priznanja, teško je ostati normalan. Potrebno je ostati priseban i svoj.”

Razgovor s ekipom: “Svi operateri su trenutno zauzeti”

Novi animirani film Dalibora Barića “Svi operateri su trenutno zauzeti” psihološki je triler i satira o simuliranom “filmskom” ljetovalištu u kojem gosti igraju unaprijed pisane uloge, a scenaristi – operateri – svakodnevno kreiraju njihove priče. Svjetsku premijeru imao je na 72. Puli u glavnom programu, a dan nakon nje Boško Picula je, uz redatelja, razgovarao s oblikovateljem zvuka Leonardom Klaićem te Ivanom Starčević, Mateom Majerle i Anđelom Jurkasom, koji su svojim glasovima utjelovili likove.
Barić je otkrio kako je scenarij za “Operatere” napisao prije 10 godina, ali mu se tek sada ukazala prilika napraviti ovakav eksperimentalni film. “Svi moji filmovi imaju takav narativ. Medij animacije pruža neprimjetni rez između dva kadra te mi je to omogućilo da koristim različite tehnike”, objasnio je.
Majerle i Starčević dotaknule su se procesa sinkronizacije. “Hrvatska nema mnogo animiranih filmova koje je potrebno sinkronizirati. Neprocjenjivo je iskustvo u kojem svojim glasom kreiraš lik, a ne kopiraš prema postojećoj špranci”, rekla je Starčević. Redatelj i scenarist Anđelo Jurkas u “Operaterima” je glasom oživio negativnog lika. “Barić je prihvatio moje radne verzije i jednostavno smo se povezali. Vizija filma je Barićeva, a izvedba zajednička”, rekao je. Klaić se pak osvrnuo na postavljanje zvuka “iz nule”. “Nismo imali niti jedan ton. Kad tako radiš, ili je loše ili izvrsno. To je najteži, ali i najljepši posao”, zaključio je.

Razgovor s ekipom: “Među bogovima”

Snimljena prema istinitim događajima, hrvatska manjinska koprodukcija “Među bogovima” u režiji Vuka Ršumovića prati mladu Afganistanku koja na vrhuncu migrantskog vala stiže u Beograd. Kad sazna da se tu utopio njen brat, započinje borbu da ga dostojno sahrani. S Ljubom Lasićem o filmu su, pored Ršumovića, razgovarali producent Mirko Bojović i direktor fotografije Damjan Radovanović. “Ovo je priča o potrazi za dostojanstvom i pravdom, ispričana iz ugla izbjeglice”, rekao je Ršumović. Glavna glumica Fereshteh Hosseini, istaknuo je, ima noseću ulogu u cijelom filmu: “Naš zadatak bio je da dobijemo njeno povjerenje, ostalo je došlo prirodno.” Najveća barijera, otkrio je, bila je jezična, jer je film na farsi jeziku, pa je bilo izazovno spojiti dvije različite kulture, tradicije i identitete. Za glumca Nikolu Ristanovskog, dodao je, bio je napor u kratkom roku savladati jezik kako bi u filmu mogao igrati prevoditelja. Radovanović se osvrnuo na to kako je film, iako igrani, snimljen u stilu cinema vérité, bez suvišnog objašnjavanja i s dubokom empatijom. “Ovo je bila prilika da prikažemo Beograd kako ga vidimo mi i kako ga vide izbjeglice”, pojasnio je.

Razgovor s ekipom: “Zečji nasip”

Nakon svjetske premijere u službenom programu “Generation” Berlinalea, u Areni smo u glavnom programu gledali “Zečji nasip”, dramu Čejen Černić Čanak. Uz redateljicu su s Boškom Piculom razgovarali glumci Lav Novosel, Andrija Žunac, Leon Grgić i Franka Mikolaci. Film je priča o zabranjenoj ljubavi dvojice mladića koji, u doba godine kada rijeke prijete poplavnim područjima, pokušavaju razumjeti svoje emocije. Prepliću se dva iščekivanja – što će biti u prirodi, a što će biti u društvu. “Od početka sam osjećala da moram stalno biti blizu tih likova i da gledatelj mora biti zaljubljen s njima u njihovim stanjima”, rekla je Černić Čanak.
Otkrila je probleme prilikom izbora glumačke postave s obzirom na temu koja nije mnogo obrađivana u hrvatskom filmu te dodala kako su mnogi glumci odbili projekt. Žunac, koji u filmu tumači Slavena, opisao je svoje iskustvo rada na ulozi: “Slaven je osoba koja je odbačena od društva, od svojih roditelja. Kao glumac pitaš se kako je to biti sam. Svi smo sigurno bili u nekom dijelu svog života sami ili odbačeni.”

Pula PRO: Scenarij kinohita

U Kinu Valli održao se drugi pitching forum “Scenarij kinohita” namijenjen razvoju scenarija domaćih dugometražnih igranih filmova koji uspješno spajaju komercijalni i umjetnički senzibilitet.  Predstavili su se autori šest projekata:

1. Dobri duh Borongaja (i Sjeverne Peščenice), komedija scenarista Ivana Turkovića Krnjaka o kvartovskom poštaru Bošku koji svakodnevno, kroz svoj posao, pomaže ljudima u susjedstvu. Njegova naivnost i bezuvjetna dobrota često ga dovodu u neprilike. Referirajući se na redatelja Seana Bakera, koji se svojim likovima s ruba društva bavi na empatičan i ironičan način, film otvara pitanje: Gdje je granica između dobrote i manjka intelekta?

2. Smisao života u četiri meč lopte, scenarista Nikole Kuprešanina o tenisaču Goranu Ivaniševiću kroz ključne faze njegovog života – od djetinjstva do osvajanja Wimbledona 2001. Inspiracija scenarija je istoimeni tekst Borisa Dežulovića u kojem četiri meč lopte simboliziraju četiri čina Goranovog života: teški i turbulentni počeci, sestrina bolest, uspon među zvijezde i pad te konačni trijumf na Wimbledonu 2001. “Ovo je ultimativna underdog priča”, istaknuo je Kuprešanin.

3. Bilo jednom u Dalmaciji, komedija scenarista i redatelja Ante Marina koja kombinira ljubavnu i metafilmsku priču te briše granice između stvarnog i nestvarnog. Radnja se odvija na izmišljenom dalmatinskom otoku, u uvali s ilegalnim kampom i beach barom, gdje se miješaju hipiji, izviđači, kamperi i splitski partijaneri. Njihove sukobe zakomplicira dolazak pisca ljubavnih romana u potrazi za inspiracijom i djevojkom koju je upoznao jedne večeri.

4. VHS Klub, dugometražni igrani film za djecu scenaristice Darije Stilin, prošlogodišnje pobjednice pitching programa. Troje sedmaša iz zagrebačke osnovne škole 2027. godine uz pomoć VHS kazete slučajno otputuju u 1997. i završe u istoj školi, 30 godina ranije. Da bi se vratili kući, moraju sa svojim roditeljima, koji su im sada vršnjaci, spriječiti događaj na školskoj priredbi koji će oblikovati budućnost stroge ravnateljice. Film se oslanja na emociju, humor i intergeneracijsko razumijevanje, a glavna tema mu je bullying. Autorica poručuje: “Male traume mogu imati velike posljedice, ali ih je moguće iscijeliti.”

5. Divan život biografski film s elementima fikcije scenaristice Nikoline Bogdanović i producentice Miljenke Čogelje koji prati život Jovanke Broz – od dolaska na Brijune kao Titova ljubavnica, postajanja prvom damom, do Titove smrti i njenog života u izolaciji. Ispreplićući teme ljubavi, moći, izdaje i pada, autorice žele promijeniti narativ o Jovanki, koji je dosad ispričan gotovo isključivo iz muške perspektive. Sam naslov dio je njezine izjave: “Bog mi je podario divan život uz Tita, ali koliko godina sam bila sretna toliko godina sam bila poniženja, zlostavljana i mučena.”

6. Zašto imaš tako velike oči?, animirani akcijski film Dine Krpana i Rone Žulj o djevojčici koja dolazi na otok u posjet djedu i ondje otkriva veliki AI centar koji je otvorio multimilijarder. Ubrzo postaje svjesna prijetnje koju taj centar predstavlja za prirodu i čovječanstvo. Uz pomoć svog djeda i puha kreće u borbu za spas otoka – oslobađa životinje i suprotstavlja se zlikovcima. Autori ističu da film nosi snažnu poruku: “Da bismo stvarno vidjeli, ponekad moramo maknuti pogleda s ekrana”.

Scenarij kinohita ove godine dodatno je unaprijeđen radionicama razvoja scenarija u suradnji sa Savezom scenarista i pisaca izvedbenih djela (SPID). Mentori u programu bili su redatelji Vinko Brešan i Mitja Okorn te scenaristica Ljubica Luković. Autori su s mentoricom Vanjom Jambrović radili i na pripremi prezentacije projekta. Projekte ocjenjuje stručni žiri u sastavu producenta Miloša Pušića, montažera Vladimira Gojuna i producenta Ivana Maloče, a natječu se za nagradu od 10.000 eura koju osiguravaju Hrvatski audiovizualni centar i distributerska tvrtka Blitz.

Dodjela nagrada “Nikola Tanhofer”

Godišnju snimateljsku nagradu “Nikola Tanhofer” Hrvatska udruga filmskih snimatelja, na čelu s predsjednikom Marijem Sablićem, na 72. Pulskom festivalu dodijelila je u tri kategorije:
1. Za kratkometražni film nagrađena je Sara Bernarda Moritz, direktorica fotografije filma “Arka”, a nagradu je u njeno ime primio producent Danijel Popović. “Film je sam po sebi bio vrlo zahtjevan proces i sretni smo što smo upravo za njega osvojili ovo postignuće i što ga je struka prepoznala”, rekao je.
2. Za televizijsku seriju nagrađen je Vanja Černjul, direktor fotografije HBO-ovog hita “Kuća zmaja”, a nagradu je preuzela Nina Violić: “Vanja vas sve pozdravlja i šalje poljupce iz Londona sa snimanja nove sezone uprave te iste ‘Kuće zmaja’ i puno zahvaljuje na ovom priznanju. Čestita i Tomislavu Sutlaru i Frani Pamiću na njihovim izuzetnim radovima.”
3. Za dugometražni igrani film nagrađen je Ante Cvitanović za film “Dražen”: “Velika mi je čast primiti ovu nagradu za svoj prvi dugometražni igrani film. Veliko mi je zadovoljstvo i zahvalio bih se cijeloj hrvatskoj i američkoj ekipi na ugodnom druženju i suradnji”, rekao je na dodjelu u Festivalskom centru.

Točno u podne, kritičarski duel Slivestra Milete i Dine Pokrajac

Srijeda na Pulskom filmskom festivalu


Pula PRO

Pula PRO u srijedu u 10:00 u Kinu Valli donosi pitching program “Filmovi u nastanku”, namijenjen dugometražnim hrvatskim i manjinskim projektima u fazi postprodukcije. Projekte ocjenju Izabela Igel, Tajana Kosor i Dorian Magagnin, a ekipe je za pitching pripremala Ena Rahelić, voditeljica industrijskog programa i savjetnica za strateški razvoj projekata Festivala mediteranskog filma Split / Kina Mediteran.

U podne u Centru za mlade (Giardini 2, pored Kina Valli) doznat ćemo detalje razvoja i produkcije serije Sablja, koja je bila odabrana na Festivalu Canneseries i značajno odjeknula među publikom i kritikom. Dragocjene uvide u sve aspekte stvaranja ovog političkog trilera, temeljenog na istinitim događajima koji su izmijenili suvremenu srbijansku povijest, pružit će suautor i jedan od redatelja Goran Stanković te producentica Snežana van Houwelingen u predavanju “Od stvarnog događaja do serije: kreativni i produkcijski proces Sablje”.

U Festivalskom centru u 10:00 sati započinjemo razgovore s ekipama filmova “Dobra djeca” Filipa Peruzovića (Hrvatski film), “Pod sretnom zvijezdom” Petera Kerekesa (Manjinska koprodukcija), “Dražen” redatelja Danila Šerbedžije i koredatelja Ljube Zdjelarevića (Hrvatski film) te “Izgubljeni Dream Team” Jure Pavlovića (Hrvatski film, izvan konkurencije). Nastavlja se kritičarskim duelom “Točno u podne”, a o filmovima “Dobra djeca” i “Dražen” govore Duško Dimitrovski i Marko Stojiljković.

Večer u Areni u 21:15 u Glavnom programu izvan konkurencije donosi “Izgubljeni Dream Team”, dokumentarni film Jure Pavlovića o jugoslavenskoj košarkaškoj reprezentaciji koja je 1991.na Europskom prvenstvu u Rimu, osvojila zlatnu medalju i stala na postolje, promatrajući podizanje zastave zemlje – koja je tri dana ranije prestala postojati. Novi natjecateljski Regionalni program zaključujemo u Kinu Valli u 20:00 dramom o odrastanju “Devetnaest” Giovannija Tortoricija.

Festivalski dan zaključujemo tulumom zatvaranja uz DJ-a Marija Kovača s početkom u 23:00.

Povezane novosti

Skip to content